Persbericht: Christiaan Frankenhout met Car Collection bij ADAC GT Masters in 2016

website

AMSTERDAM (18 december 2015) – Na drie jaar afwezigheid keert Christiaan Frankenhout terug in de ADAC GT Masters voor het team Car Collection. De auto waarmee het team zal aantreden is de nieuwe Audi R8 LMS 2016. De definitieve line-up zal later bekend worden gemaakt, maar hieruit zal zeker de sportieve ambitie worden getoond . Er is een meerjarige overeenkomst gesloten tussen Frankenhout, team en partners om de doelstellingen waar te maken. Bij de opening van Audi Sport Amsterdam afgelopen september werd er door beide partijen al een tipje van de sluier opgelicht, maar vanaf 2016 zal de samenwerking duidelijker zichtbaar zijn.

De doelen voor volgend jaar zijn duidelijk zegt Frankenhout: “De ADAC GT Masters is een zware klasse, maar we willen dit jaar zeker voor overwinningen gaan en als het even kan al voor de titel. In 2011 heb ik al diverse podiumplaatsen gehaald, maar waren we geen constante factor, ik ben hierdoor des te gemotiveerder om dit nu wel voor elkaar te krijgen. Ik heb reeds met de nieuwe Audi R8 LMS uitgebreid mogen testen en ik denk dat deze auto in 2016 één van de sterkste auto’s zal zijn, het is een echt allround auto geworden. Alle ingrediënten om een mooi kampioenschap te rijden, jammer dat het alleen nog vier maanden wachten is.”

DSC_0761

Axel Geijtenbeek is de Business Unit Manager van Audi Centrum Amsterdam en is hij zeer verguld met de deal: “Sinds september 2015 zijn wij Audi Sport dealer geworden. In Christiaan Frankenhout hebben wij een prima ambassadeur gevonden om onze doelstellingen met het fantastische RS Label waar te maken. Voor 2016 plannen wij reeds een aantal events om onze klanten een geweldige Audi Sport beleving te geven. Ter ondersteuning zetten wij een Audi RS6 Avant in tijdens de raceweekenden om uiting te geven aan ons dealerschap. Door deze stap te zetten zullen wij ons nadrukkelijk gaan profileren als dé Audi Sport dealer van Nederland die niet alleen adviseert in deze geweldige auto’s, maar hiermee nu ook in staat is de oorsprong van het RS-label, zijnde de racerij, van dichtbij te laten ervaren. Zo kunnen wij onze klanten een extra unieke beleving bieden en enthousiasmeren voor het merk Audi met in het bijzonder de sportievere S-en RS-modellen.

Afgelopen jaar reed Frankenhout nog met een Audi R8 LMS Ultra van de vorige generatie, waarin hij meereed met de 24 uur van de Nürburgring. Voor het team van Twin Busch werd hij last-minute gevraagd om in te stappen en wist hij samen met het team ee een mooie 11e plaats algemeen te bereiken. Volgend jaar zal Frankenhout dus weer een geheel Duits kampioenschap rijden wat voor diverse partners interessant is. In 2010 stond Wouters Visual Communication aan de basis van de eerste race van Frankenhout in de Audi R8 LMS. Directeur Kris Wouters is zeer te spreken over het aankomend jaar: “Toen wij in 2010 in de ADAC GT Masters aanwezig waren, stond de serie nog redelijk in de kinderschoenen, maar is zeker de laatste jaren uitgegroeid tot een gerenommeerde raceklasse. Daarom gaan wij samen met Audi Sport Amsterdam en @John Europe de strijd weer aan. Onze doelstellingen zijn ambitieus, maar realistisch. Wij hebben de beschikking over de beste auto, een prima rijdersduo en een goed team met geweldige partners. Wij gaan het hiermee de reeds gevestigde orde in deze klasse knap lastig maken. Naast de raceweekenden zelf zullen wij ons ook focussen op events tussen de raceweekenden door waarbij wij een aantal geheel innovatieve concepten zullen gaan neerzetten wat onze visie “Dare to be different” zal ondersteunen.”

Op 19-21 Augustus zal de ADAC GT Masters het Circuit Park Zandvoort aandoen, een mooie gelegenheid om deze spectaculaire klasse te bekijken. Binnenkort volgt er meer nieuws over Christiaan Frankenhout in de ADAC GT Masters.

GTM_CC_001_01_Presse GTM_CC_001_02 GTM_CC_001_03 GTM_CC_001_04